Bil Oh Bil..Anda Dalam Situasi Mana?

      No Comments on Bil Oh Bil..Anda Dalam Situasi Mana?

Anda dalam Situasi Mana?

Ok..nak tanya, anda dalam situasi mana? 

Pinjam masa anda sekejap boleh?. Kita nak buat kira2 sikit.

Pernah tak dalam hidup kita tak pernah bayar bil?. Dalam sebulan kita tak pernah belanja? Sy rasa mustahil kita tak berbelanja. kan?. Kalau budak2 tu jgn kira la..tak aci. Yang dah bekerja ni. Ambil cth belanja bil bulanan dh la. Makan minum shooping tu biar dulu. Bil apa tiap2 bulan yang wajib kita kena settle? Bil Letrik? Bil Air? Bil Unifi? Maxis? Celcom? Digi? Telekom?  Berapa agak2 anda habis kat bil sahaja? Ambil la purata bayaran bil kita RM500 je. Kalau saya, bil letrik saja pun dah cecah RM200. itu belum masuk bil Maxis, bil UNIFI.  Pembayaran bil yg nak tak nak mesti kita buat. Tak nak bayar blh, tapi lepas tu bergelap la..huhu 

Ok. balik pada 2 situasi tadi…mana satu pilihan naluri anda?

Situasi 1. Bayar bil RM500 tapi dapat penjimatan RM12 (Bermaksud duit kita habis RM488) 

Situasi 2. Bayar bil RM500 tapi tiada apa2 penjimatan. (Bermaksud duit kita habis RM500)

Haa..ckp betul2 mana satu pilian anda? Situasi 2? Klau itu pilihan anda tahniah la kerana anda dalam golongan2 yg berkemampuan. Yg tidak perlukan sebarang sebarang penjimatan lg. Dan anda boleh stop membaca perkongsian sy ni. Munkin akan merugi dan membuang masa anda sahaja.

Untuk anda yg memilih Situasi 1, kita adalah sama naluri yg sentiasa inginkan sesuatu yg boleh membantu kita untuk berjimat. Sekurang2nya memberi sedikit ruang kelegaan dalam hidup kita. Maka teruskan membaca perkongsian.

Sebenarnya berapa banyak yg kita telah bazirkan gaji kita dalam setahun disebabkan kita tidak tahu atau tidak mahu mengambil kebaikan atau peluang yg sering dikongsi. Itu belum lagi perbelanjaan lain yang lg banyak peratus penjimatannya. Kita sendiri pun tidak tahu mengapa walupun kita ada peluang untuk menjadi org yang lebih berhemah tapi kita  tidak mahu. Adakah kita dari golongan org2 berkemampuan yang tidak memerlukan itu semua atau kita malu sbb takut dikatakan terikut2 dengan org lain atau anda tidak percaya dengan org yang berkongsi peluang2 itu. Hanya anda ada jawabannya.

Walaupun apa tanggapan org terhadap sy, sy akan terus berkongsi  sesuatu yang sangat memberi manfaat utk semua. So apa kata dengan keadaan dan situasi semasa ni kita cuba utk mengikut naluri kita yg sering inginkan sesuatu yg menguntungkan kita dan keluarga. Abaikan apa tanggapan org. Kita sendiri blh berfikir dan mengkaji mana yang untung, mana yang rugi. Sebenarnya pelbagai cara. Kita cubalah berjimat seberapa byk cara yg blh. Apa yg saya kongsi ini hanyalah satu daripadanya. Yang sedang menjadi trend dan pilihan ramai. Kerana ramai yang telah terkesan dengan apa yang berlaku sekarang. Ramai yg sedang mencari peluang dan cara. Semuanya perlu berjimat.

Seperti kata org lama2 …sikit2 lama2 jd bukit. Walaupun kita npk penjimatan itu sen2 shj tp bila kita sentiasa amalkan, beribu juga akhirnya. Percayalah. Pada yg memilih situasi 1 tu, saya kongsikan bagaimana kita sama2 boleh cuba berjimat. Anda boleh klik dan belajarlah menjadi pengguna bijak atau Smart User….tindakan sesuatu yang baik itu tidak akan merugikan kita. Klik vedio “Bagaimana Berjimat Ketika Bayar Bil”. Kongsi2 kan!. Semoga kita semua mendapat manfaat darinya. Aminn.

Atau anda sudah tahu tapi belum lagi mengambil peluang itu, Klink sekarang dan jadilah sebahagian dari berjuta2 yg telah menjadi smart user. Kerana ianya PERCUMA.

Mengapa Membazir Jika Kita Boleh Berjimat? jadilah Smart User Sekarang!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *